Thursday, December 30, 2010

31 Disember 2010______________ 11.15 pagi



salam ...

kemarin aku ke Pasaraya Giant di pulau pinang nie.... Duk sibuk2 cari barang, terlihat kelibat beberapa anak muda..... Rambut perang. Pakai Jeket. Rantai kat leher.
Aku kenal. Ini Budak melayu....

macam mat motor ... sedang sorong troli.... ada dalam 5-6 orang duk cari barang nak camping barangkali. Macam duk cari alat nak buat BBQ. aku terpandang dalam troli yang diaorang usung tu, aku terkejut besar...

ada sedozen Arak.... tertulis Tiger Bear.

Masyaaallah...

Terkesima...
Nak beli kat sape tu? Haram beli, haram bawak, apa lagi kalau nak cuba-cuba minum.

apa dah jadi dengan Melayu? Kemana Islam Melayu pergi? Kenapa tak rasa MALU sedikitpun???

Aku cepat-cepat berlalu..... aku tarik tangan isteriku dan kak Long pipa beredar. Diaorang jerling je kat aku.

................................................

Apa nak jadi dengan generasi ku? Bala bencana apa yang akan menimpa anak- cucu ku?

Aku jadi lenguh..... lumpuh... kelu memikirkan Maha besarnya cabaran generasi akan datang yang semakin jauh dari AGAMA.

Akif..... Aishah..... Puluhan tahun mendatang, apa akan jadi pada kamu?

No comments:

Post a Comment